Leyland 154
Leyland 154 korvasi BMC Minin jälkeläisen Nuffield 4/25:n. Sen rakenne jatkui edelleen samankaltaisena, vain muotoilu muuttui.
Suomeen näitä 154:ia tuli muutama Keskon kautta. Eräs yksilö palveli pitkään Kesko Oy:n tilalla Hahkialassa.
Tekniset tiedot:
Valmistettu vuosina:1969-1979
Moottori:
Leyland 16T Bensa/petrol
Teho: 28 hv
Sylinteri lkm: 4
Iskutilavuus: 1,622 litraa
Iskunpituus x Halkaisija: 89 x 76.2 mm
Puristussuhde: 7.2 : 1
Tyhjäkäyntikierrokset: 550 rpm
Maksimikierrokset: 2650 rpm
Sytytysjärjestys: 1,3,4,2
Sytytystulpat: Champion N5
Kaasutin: Zenith type 26 VME
Leyland 15T Diesel
Teho: 25 hv
Sylinteri lkm: 4
Iskutilavuus: 1.489 ltr
Iskun pituus x halkaisija: 88.9 x 73 mm
Puristussuhde: 23 : 1
Venttiilinvälys: 0.38 mm (kuuma tai kylmä)
Ruiskutusjärjestys: 1,3,4,2
Öljynpaine: Tyhjäkäynti min: 1.05 - Kierrokset normaali 3.52 kg/cm2
Tyhjäkäyntikierrokset: 600 - 650 rpm
Maksimikierrokset: 2750 rpm
Ruiskutuspaine: 135 bar
Voimansiirto:
9+3R synkronoimaton "constant mesh" -vaihteisto.
Nopeudet: 1.21-23.3 km/h
Voa: 540 ja 1000 rpm.
Kytkin: Borg & Beck 9”
Hihnapyörä: Takana ulos-ottoakseliin kiinnitettävä
Hydrauliikka:
Pumpun tuotto: 14.5 l/min.
Työpaine:155-176 bar
Nostovoima: 454 kg
Nostolaite on kategorian 1 mukaisilla kiinnityspisteillä varustettu.
Jarrut:
Kuivat mekaanisesti hallittavat levyjarrut.
Sähkölaitteet:
12 voltin järjestelmä.
+ maadoitus
Laturi: Lucas C40T
Töötti: Lucas 6H
Startti: Lcas M45G
Säädin: Lucas RB108
Tilavuudet:
Polttoainesäiliö:
Bensiini: 31.8 litraa
Diesel: 29.5 litraa
Moottori:
Bensiini: 4.5 litraa
Diesel: 5.1 litraa
Vaihteisto: 10.8 litraa
Vähennyspyörästöt: 1.3 litraa per puoli
Ohjausvaihde: 0.6 litraa
Ilmanpuhdistin: 0.4 litraa
Hydrauliöljy: 9 litraa
Jäähdyttäjä: 4.8 litraa
Renkaat(vakio):
Etu: 5.00 - 15"
Taka: 9.00- 24"
Paino:
1016 Kg
Pituus:
260 cm
Korkeus:
1.91 cm (pakoputken päähän)
Akseliväli:
171 cm
Maavara:
33.7 cm
Kääntöympyrä
297 cm
Lisävarusteet:
Erilaisia renkaita ja vanteita, hihnapyörä, taka-akseli säädettävällä navalla, De-luxe istuin, erilaisia lisäpainoja.