Nuffieldeja valmistettiin nelivetoisina kahden nelivetovarustelijan tuotelinjoilla.
Tehdas itsessään ei valmistanut nelivetoja muutamaa prototyyppiä lukuunottamatta.

Suuremmassa mittakaavassa valmistetut neliveto Nuffieldit esittelemme nyt tässä.

Cantatore

Yleisin Nuffieldin nelivetomalli meillä ja maailmalla oli Italialaisen Nuffield -maahantuojan Vittorio Cantatoren kehittelemä ns. "Cantatore" -neliveto.
Tämä Cantatoren neliveto käytti hyödykseen samoja GMC -kuormurin akseleita kuten Fordson Manuel, ainoana erona, että molemmat akselitumpit lyhennettiin jotta voitiin käyttää keskikardaania. Kardaanin, vetolaatikon vaihteiston alle sekä kytkennät valmisti Vittorio Cantatore konepajallaan.

Suomessa Kesko oy asensi Tapanilassa, Helsingin keskuskorjaamolla näitä Cantatoren nelivetoja 4DM malleihin vuosina 1957 - 1960. Keskon miesten mukaan keskuskorjaamolla oli isossa pinossa noin 100 - 150 kpl nelivedon osia ja myöhemmin sama määrä tehdasuusia täydellisiä takavedon etuakseleita, jotka osa myytiin varaosina, osa kokonaisina.

Vittorio Cantatore valmisti myös erikoisia Nuffield traktoreita, kuten tiehöyliä, kauhakuormaajia, kaivureita. Italiassa oli saatavilla neliveto Nuffieldeja kolmosnuffieldeista lähtien.

Myöhemmin Vittorio Cantatore möi nelivedon valmistusoikeudet Espanjalaiselle Motransa:lle, joka valmisti Nuffieldeja sekä Leylandeja espanjan markkinoille. Motransan kokoamilla Leylandeilla oli mallinimet, ei mallinumeroita. Tuttuja oli mm. Leyland Panther, Puma, Tiger, Jaguar. Super mallit olivatkin sitten Cantatoresta pohjautuvia nelivetoisia.

Cantatore Nuffieldeja on suomessa säilyneenä tiedoissamme noin kymmenkunta.

Nuffield Cantatore

Kuva: Vesa Rohilan "Eilispäivän traktoreita" -kirjasta

Bray

Toinen pääratkaisu valmistaa Nuffieldeja nelivedoiksi oli Bray -kauhakuormaajavalmistajan valmistama 10/60 Bray, jossa käytettiin hyväksi kauhakuormaajan planeettavaihtein varustettua erittäin järeää nelivetoetuakselia.

Alunalkaen Bray kauhakuormaaja yritys pääsi traktorinvalmistuksen kimppuun, kun se valmisti Bray Centaur -nimisen traktorihirmun joka pohjautui Fordson Majorin komponentteihin, sekä FOMOCO 590E teollisuusmoottoriin. Näitä Centaur traktoreita valmistettiin vain yksi kappale ja se on edelleenkin hengissä.

Koska oman traktorin valmistus ei ottanut tuulta alleen mm. liian raskaan tekniikan takia, päätettiin tehdä noin 100 hv:n nelivetotraktori pohjautuen Nuffieldiin. Pohjamallina toimi Nuffield 10/60, johon oli laitettu BMC 5.7 litrainen moottori ja Bray:n vetävä akseli. Jakolaatikon, traktorin keulan sekä muun tarvittavan valmisti myös Bray.

Tuotantomallista oli jätetty tuo isompi moottori pois, ja voimanlähteenä toimi Nuffield 10/60:n 60 hevosvoiman 3.8 litrainen BMC diesel.
Näitä 10/60 Bray malleja ehdittiin valmistaa noin 100 kpl ennenkuin Nuffield malli muuttui 4/65:ksi. Bray 4/65 malleja valmistettiin noin 120 kpl ja traktori muuttui Leylandiksi. Leyland Bray:tä valmistettiin vain muutamia kappaleita. Suomeen Bray Nuffieldeja on eksynyt kymmenkunta, Bray Leylandeja tiettävästi kaksi.

Tällä hetkellä järjestömme tiedossa on 3 Bray Nuffieldia ja 2 Leyland Brayta.

Bray Nuffield

Bray 4/65. Kuvaaja: Nuffiko -nimimerkki.